Děti neznají křížovky!!!
Na letošní jarní prázdniny jsem svým dětem připravila matematické křížovky. Mým cílem bylo hlavně to, aby si páťáci k blížícím se přijímacím zkouškám na osmileté gymnázium procvičili sčítání a odčítání. A aby je to bavilo.
Křížovky jsem dala pěti dětem ve věku od 8, 10, 11, 13 a 14 let.
A jak to šlo? Překvapivě jsem zjistila, že…
- Děti nemají napočítáno dostatečné množství příkladů. Dělá jim problémy sčítání a odčítání nejen do 1000, ale dokonce i do 50 a do 20. Toto jsem věděla, protože naše děti doučuji matematiku, aby zvládli přijímací zkoušky na víceleté gymnázium. Proto jsem vlastně vytvořila matematické křížovky.
- Děti neznají křížovky! Když jsem jim křížovky rozdala, vůbec netušily, co s tím mají dělat. Musela jsem jim vysvětlit systém křížovek, jak se jednotlivá políčka křížovky kříží horizontálně a vertikálně a jak všechno musí sedět.
- Děti se hned vzdávají! „Mě to tady nevychází, tak to je špatné zadání“. To je to první, co je napadlo. Ne, že by někde udělaly chybu. Prostě je špatné zadání.
- Děti nerady něco opravují. Takže když udělaly chybu, a dokonce na ní přišly (a já je přesvědčila, že chyba není v zadání, ale v jejich chybném řešení), nechtělo se jim to škrtat, přepočítávat, gumovat a opravovat. To se radši vzdají.
Ale… Také jsem zjistila, že křížovky všechny děti baví. Když přijdou na to, jak je luštit, na co si dávat pozor, tak u nich i vydrží 😊.
A proto je posílám i Vám. Třeba máte děti školou povinné, které si rády procvičí sčítání a odčítání. Třeba díky tomu objeví dokonalost křížovek. Třeba je budou bavit tak, že je občas vymění za hry na mobilu 😊.
A pokud mi pak budete chtít napsat, jak moje matematické křížovky děti bavily nebo nebavily, budu moc ráda.
Přeji Vám krásný únor,
Katka